HACK IT

MIG OG MIT IDOL

RAGNAROCK

UNDERVISNING

COVID-19 FORHOLDSREGLER I FORBINDELSE MED UNDERVISNING PÅ ROMU:

Der kan være en gruppe ad gangen i udstillingerne. Hvis I ønsker at booke et undervisningsforløb på Ragnarock eller selv ønsker at inddrage museet i undervisningen skal I henvende jer til museets bookingafdeling tlf. 51 70 70 71. Besøger I selv Ragnarock i forbindelse med undervisningen er det lærerens ansvar at sikre, at eleverne overholder retningslinjer for god hygiejne og holder afstand.

Bemærk: Eleverne skal selv medbringe penalhus med blyant, Saks, tusch eller farveblyanter. En del af forløbet foregår udendørs, så husk tøj efter vejret.

Vi følger myndighedernes retningslinjer for forebyggelse af smittespredning. Vi opfordrer til at lærere og elever vasker/spritter hænder før og efter undervisning på museet. Museets formidlere har håndsprit med rundt på museet. Derudover følger vi retningslinjerne om at holde 1 meters afstand mellem elever og lærere samt 2 meters afstand til museets formidler.

AL UNDERVISNING SKAL BOOKES PÅ FORHÅND – BOOKINGINFO FINDES UNDER DET ØNSKEDE FORLØB

OM

UNDERVISNINGSFORLØBET

Fankultur, DIY og idoldyrkelse.

Pop- og rockkulturen giver fans et frirum til at dyrke sig selv. Fankulturen viser musikkens betydning for modtageren, hvor sangere og musikere er forbilleder, som man kan spejle sig i. Sammen med andre fans opstår et fællesskab og et rum, hvor man har mulighed for at afprøve forskellige roller og identite-ter. Ligesom passionen for musikken har fået unge til at udtrykke sig visuelt, fordi de bare ikke kunne lade være. I dette forløb sætter vi fokus på fankultur, DIY, passion for musik og dyrkelse af idoler, og vi undersøger hvordan man kreativt kan udtrykke sit ‘fanskab’. Eleverne skal arbejde med fandyrkelse med udgangspunkt i deres egne idoler og bruge museets udstilling til at samle inspiration. I forløbet får ele-verne mulighed for selv at udtrykke, hvad fans og idoler er for dem. I tilknytning til forløbet på museet kan klassen arbejde videre med fankultur, idoler, idoldyrkelse, fanart og fanfiktion.

BOOK FORLØB PÅ

+45 51 70 70 71
eller via formularen herunder.
Hvis du ringer, hav da gerne samme informationer klar, som forefindes i formularen.

Varighed: 2 timer

Pris: 900DKK. Gratis for folkeskoler i Roskilde, Lejre og Frederikssund Kommune jf. aftale om gratis undervisning.  

Praktisk:

I er velkommen til at gå rundt i museets udstilling på egen hånd efter besøget, hvor det er lærerens ansvar at føre opsyn med klassen. Det er vigtigt, at I ved bookingen fortæller os om I vil besøge museet på egen hånd, så vi kan booke tid i udstillingen til jer.

INSPIRATION

MUSEETS UNDERVISNINGSFORLØB

RAP: KREATIV MED ORD

KLASSETRIN: 7.-10. KLASSETRIN SAMT UNGDOMSUDDANNELSER (STX, HF, HHX, HTX OG VUC)
Varighed: 2 timer.

Ungdomskultur og rap hænger uløseligt sammen. Rappen har påvirket unges måde at udtrykke sig på. Det er hurtigt, improviserende, legende og spontant. Dog kan det dansk-faglige for nogle i denne gruppe virke fjernt og abstrakt. Rap: Kreativ med ord er et forløb, der vil sætte det danskfaglige i nye rammer og inspirere til, at det som kan virke tørt og kedeligt på skolen, faktisk kan være en leg, underholdende og brugbart.[:]

Læs Mere »

STJERNEDRØMME FOR UNGDOMSUDDANNELSER

Klassetrin: 1. årgang på STX, HF, HHX, HTX
Varighed: 2,5 time.

Dette forløb er en faglig forlængelse af RAGNAROCKs interaktive spil ’Upcoming’, hvor eleverne skal dyste om at få succes med deres fiktive band. I forløbet skal eleverne vælge to opgaver indenfor kategorierne ART, FILM, SOUND og TEXT, som de i grupper skal løse efter særlige faglige krav.

I skal arbejde med billedanalyse, digtanalyse, nyhedskriterier samt egenproduktion af pladecover, storyboards, pressemeddelelse, interview, Facebook-sider, reklamer etc. Eleverne får mulighed for at opnå kompetencer indenfor IT og medier i forhold til deres egen rolle som kritisk undersøger, analyserende modtager, målrettet og kreativ producent samt som ansvarlig deltager. [:en]

I skal arbejde med billedanalyse, digtanalyse, nyhedskriterier samt egenproduktion af pladecover, storyboards, pressemeddelelse, interview, Facebook-sider, reklamer etc. Eleverne får mulighed for at opnå kompetencer indenfor IT og medier i forhold til deres egen rolle som kritisk undersøger, analyserende modtager, målrettet og kreativ producent samt som ansvarlig deltager.

Læs Mere »

STJERNEDRØMME FOR GRUNDSKOLEN

I skal arbejde med billedanalyse, digtanalyse, nyhedskriterier samt egenproduktion af pladecover, storyboards, pressemeddelelse, interview, Facebook-sider, reklamer etc. Eleverne får mulighed for at opnå kompetencer indenfor IT og medier i forhold til deres egen rolle som kritisk undersøger, analyserende modtager, målrettet og kreativ producent samt som ansvarlig deltager.

Læs Mere »

A wop baba loo bop a wop bam boom!

FÅ gode historier og quiz i indbakken hver MÅNED.

X