april, 2023

17apr13:0017:30Hit med Historien: Konference om indsamling og bevaring af rockens og populærmusikkens historie i Danmark13:00 - 17:30

Under navnet Hit med Historien indbyder vi rockens ildsjæle, nørder, samlere, arkivarer, historikere, bibliotekarer, historiefortællere, formidlere og museumsfolk af enhver slags til konference, hvor vi sammen gør status på bevaringen af den danske rock og populærmusiks kulturarv og ikke mindst lancerer et nyt initiativ: Danmarks Rockarkiv.

Danmarks Rockarkiv er et græsrodsbaseret og landsdækkende netværk af lokale musikentusiaster, ildsjæle, arkivarer, museumsfolk m.fl., som arbejder for at indsamle, bevare og formidle den danske rock, og pophistorie lokalt og nationalt

Danmarks Rockarkiv er kun i sin tidligste fase og langt fra færdigetableret. De bærende kræfter skal være regionale centre, som arbejder over hele landet.

Bag rockarkivet står Det Danske Rockakademi, RAGNAROCK, museet for pop, rock og ungdomskultur og forskningscenteret DANPOP på Aarhus Universitet.

Læs mere og se hele programmet her: Hit med Historien, program

TID, PRIS, STED:
17. april, kl. 13.00 – 17.30.

Gratis, men kræver tilmelding via billetto.dk

RAGNAROCK – Rabalderstræde 16, 4000 Roskilde.

(Mandag) 13:00 - 17:30