oktober, 2022

06okt12:3013:30KULTUREN EFTER PANDEMIEN12:30 - 13:30

Vær med, når et panel af forskere og branchefolk diskuterer, hvordan corona-pandemien har påvirket kulturbranchen med afsæt i forskningsprojektet FestiVercities.

Flere år med corona-pandemien har udstillet, hvor skrøbelig en økonomi mange kulturaktiviteter har, samtidig med at det har understreget det vedvarende pres på kulturindustriens arbejdsstyrke.

Pandemien har ikke bare påvirket den økonomiske balance, men også medført en række personlige og professionelle udfordringer. Som modsvar har festivaler og andre kulturproducenter fundet nye innovative måder at præsentere deres indhold på, der måske på længere sigt kan påvirke den måde, vi som publikum og offentlighed oplever kultur. Covid-19 har desuden også vist sig at give os et afgørende skub til – bedre sent end aldrig – at fremskynde forandring i forhold til diversitet, repræsentation og inklusion.

Med udgangspunkt i danske og europæiske erfaringer handler denne paneldebat om, hvordan de seneste år har påvirket vores kulturrum og kulturpraksisser, hvilket forandringer, der er sket, og hvilke af disse forandringer, der er permanente.

Paneldebatten bliver ledet af Jo Haynes, Bristol University, og Ian Woodward, SDU.

Panelet består af:

Aileen Dillane, Limerick University
Britt Swartjes, Erasmus University
Karolina Golemo, Jagiellonian University
Thomas Fleurquin, NusNus og grundlægger af Distortion Festival
Tom Paine, TeamLove

Arrangementet foregår på engelsk

Præsenteres af Ragnarock i samarbejde med Ian Woodward (SDU) og forskningsprojektet FestiVercities FestiVersities – European Music Festivals

Billetter købes på ticketmaster.dk

English summary:

Culture and COVID-19: Challenges, innovations, futures

This panel discussess the impact of COVID-19 on culture and music spaces. The pandemic years have exposed the fragile economy of many cultural activities, as well as emphasizing the enduring pressures on industry workforces.
In response, festivals and other cultural providers have adapted their offerings in innovative ways which might in the long-run pioneer new formations of consumers and broader publics.

Drawing on Danish and European experiences, the key topic for this panel is how the last few years of Covid-19 have impacted on culture spaces and practices, what changes there have been, and what might change permanently, if anything?