marts, 2024

08mar15:0016:00Kvindernes kampdag på Danmarks rockmuseum15:00 - 16:00

Vær med til at styrke kampen for ligestilling ved et arrangement, der rocker ved tidens opfattelser med de to stærke personligheder Camilla Søe og Ida Kudo i front.

På hele Danmarks rockmuseum, RAGNAROCK, inviterer vi til kampdagsarrangement fredag den 8. marts 2024, hvor vi har to stærke kvinder på programmet – Camilla Søe og Ida Kudo.

Camilla Søe er seniorkonsulent, klummeskribent, forfatter og rådgiver i politisk interessevaretagelse. Hun er aktiv debattør i kønspolitiske sammenhænge, og så er hun en af initiativtagerne til det tværpolitiske tiltag #EnBlandtOs – et opgør mod sexisme i dansk politik.

#EnBlandtOs satte gang i en bølge, der skyllede ind over det politiske Danmark. En bølge, der førte til, at fremtrædende politikere måtte trække sig fra deres poster.

Camilla Søe vil på kampdagen dele sine erfaringer på Danmarks rockmuseum og pege på nødvendigheden af mobilisering som instrument mod uretfærdighed.

Dansk-Japanske Ida Kudo er en artist, der kan det hele. Hun mestrer rollerne som producer, sanger og sangskriver og har høstet utallige anmelderroser siden debuten i 2015.

Ida Kudos musik er en smagfuld blanding af skandinavisk coolness og produktioner i topklasse forankret i det elektroniske indie-pop univers. I november 2023 udgav hun singlen ’The Power that is Woman’, som allerede har fået en masse airplay på bl.a. DR P6.

’The Power that is a Woman’ handler om, at vi skal sætte de feminine værdier i højsædet, og er den perfekte titelsang til kampdagen på hele Danmarks rockmuseum.

Vi glæder os til at se dig til kampdagen, hvor vi sammen stiller skarpt på de ligestillingskampe, der stadig skal kæmpes, og samtidigt fejrer de fremskridt, der er sket i ligestillingens navn.

Kvindernes kampdag blev med succes introduceret som tradition i 2023 – og fortsættes nu. Arrangementet indledes af museumsorganisationens publikumschef, Isabella Fuglø, der sætter tonen og tegner brudflader i den danske musikscene op.

Arrangementet har den smukke 50/50 udstilling som bagtæppe, som vi åbnede på kampdag i 2023.

50/50 er en portrætserie med billeder af 51 artister og har fokus på ligestilling, diversitet og repræsentation.

Læs mere her: https://museumragnarock.dk/drop-det-slatne-argument/

Alle er velkomne, men tilmelding er nødvendig.

Vil du vide endnu mere?
Læs interview med publikumschef Isabella No’omi Fuglø om tankerne bag eventet.

Tid, sted og pris

8. marts 2024 kl 15.00 – 16.00

Arrangementet er gratis og foregår i museets café. Tilmelding på billetto.dk er dog nødvendig.

Caféen er åben og der vil være mulighed for at købe øl, vand og kaffe.

(Fredag) 15:00 - 16:00