januar, 2022

20jan18:3020:30RAGNAROCK sessions: REVEAL PARTY og GROOBS. Ændring i programmet18:30 - 20:30

OBS. ÆNDRING I PROGRAMMET:

Grundet sygdom har Rebecca Lou desværre været nødsaget til at melde afbud til aftenens RAGNAROCK session.
I stedet får vi besøg af super talentfulde Reveal Party, der bl.a. optrådte ved sidste års Summer Days, og som modtog musikprisen ved Danish Rainbow Awards i 2021

Med en ny dato I kalenderen, er vi nu klar til at give det unge publikum et ordentligt skud musik- og festivalkultur, til vores anden og sidste RAGNAROCK session. Så har du endnu ikke haft fornøjelsen af at være på Roskilde Festival, eller savner du den bare lige så meget som os andre, så kan du denne aften få et lille snært af festival på RAGNAROCK.

Vi garanterer en aften fyldt med musik, gode historier og masser af ”The Orange Feeling” når Rebecca Lou og GRO gæster RAGNAROCK. To superaktuelle artister, der begge har Roskilde Festival solidt plantet i hjertet. Emner som frihed, kærlighed, fællesskab, glæde og eufori bliver sat på dagsordenen, med musikken som det samlende punkt.

Forfatter og journalist Henrik Tuxen sidder klar som vært på aftenen, og styrer slagets gang når vi sammen med Rebecca Lou og GRO drømmer os ud på Dyrskuepladsen. Aftenen bliver krydret med livemusik og så runder vi af med en meet n’ Greet.

Læs mere om de to artister og find de praktiske oplysninger, herunder.

Rebecca Lou

At rockens vildskab ikke kan forenes med popmusikkens iørefaldende kækhed er en sejlivet og helt forkert myte. Det er Rebecca Lou det endegyldige bevis på. Rebecca kan både lave smadret punk med alt, hvad det indebærer af læderjakker og dommedagsguitar, men hun er også leveringsdygtig på vemodige akkorder, melodier og tekster, der sætter sig fast i din hjerne, som den mest insisterende popsang. Som musiker er hun vokset op på Roskilde Festival, hvor hun fandt styrke og inspiration i navne som Yeah Yeah Yeah. Her kunne hun udforske sig selv og lave platformen for det der skulle blive Rebecca Lou. Kærligheden og båndet til festivalen er derfor meget tæt. Rebecca debuterede selv på Roskilde Festivals Rising scene i 2019.

GRO

GRO er alias for musiker og producer Julie Møller Christiansen. Hendes melodiøse avantgardepop og teknisk imponerende koncerter, spænder fra intime øjeblikke med vægtløse vokaler og harpe til synth-eksplosioner med tung bas og modular-synthesizer. Med 11 år som festivalgæst og en optræden med bandet We Are The Way For The Cosmos To Know Itself i 2014 har hun et helt særligt forhold til festivalen.  I løbet af 2021 er GRO kommet godt fra start med koncerter på SPOT festival og GAFFA På Græs og lige nu er hun aktuel med hendes anmelderroste debutalbum ’Columna’ der udkom 29 oktober 2021.

Arrangementet er støttet af Real Danias “Byd indenfor”-pulje, der har til formål at hjælpe kulturinstitutioner, attraktioner og besøgssteder med at byde gæster indenfor igen efter coronakrisen

→ BOOK BILLET ←

20 januar kl. 18.30-20.30

Arrangementet er gratis.

Der er begrænset antal pladser, og det er derfor nødvendigt at bestille billet på forhånd.
Billetter bestilles her.

Arrangementet vil også blive live streamet via RAGNAROCKs facebookside.

Det fysiske arrangement finder sted på RAGNAROCK, Rabalderstræde 16 4000 Roskilde.

OBS. Vi opfordrer til at der kun reserveres det antal billetter i med sikkerhed skal bruge, og giv endelig billetten videre, hvis du bliver forhindret i at deltage.

RAGNAROCK følger til hver en tid gældende retningslinjer og anbefalinger fra myndighederne vedrørende COVID-19.