november, 2022

17nov18:3020:30Rock og stjernestøv med Flemming Rasmussen og Thomas Vilhelm18:30 - 20:30

Mød lydlegenden og musikskribenten live på RAGNAROCK.

45 års unik rockhistorie får mæle, når produceren og lydteknikeren Flemming Rasmussen lukker op for posen i samtale med forfatter Thomas Vilhelm for at berette om sit samarbejde med navne fra musikkens øverste liga i Sweet Silence-studiet.

Metallica, Gasolin’, Kim Larsen, Tina Turner, Ringo Starr, Anne Linnet, Ritchie Blackmore, D.A.D, Malurt, Lars H.U.G, Sebastian og mange andre har gjort brug af Flemming Rasmussens evner som tekniker, mixer og producer.

Centralt placeret i maskinrummet har han set skelsættende albums blive til. Og han har set store koryfæer investere deres kunstneriske hjerteblod i processen, mens de pressede sig selv til det yderste.

Alt dette og meget andet fortæller Flemming Rasmussen om i ´Rock og stjernestøv – historier fra Sweet Silence Studios gennem 45 år´. Han giver et fascinerende, underholdende og anekdoterigt indblik i dramaet bag kulisserne, hvor succeser skabes, og faren for fiasko lurer.

Flemming Rasmussen, eneejer af Sweet Silence Studios siden 1999, nyder stadig international anerkendelse for sit dedikerede arbejde med at skabe den bedst mulige lyd ned i mindste detalje. Hans kontante og bramfrie beretning foreligger nu i bogform og er blevet til i tæt samarbejde med den erfarne musik- og kulturformidler Thomas Vilhelm.

‘Rock & stjernestøv´ er unik musikhistorie i personlig øjenhøjde: Fra Amager til Amerika, fra jazz til dødsmetal, fra kommerciel optur til Covid-19 nedtur, coke, kontroverser og kærlighed til faget. Inside-historier, der aldrig før har været på tryk.

Oplev alt dette og mere til i en levende og dynamisk interviewsamtale med begge bidragsydere til den stærkt anmelderroste og medieomtalte bog. Både Flemming Rasmussen og Thomas Vilhelm har meget på hjertet og kendt for at være rappe i replikken, så et par timer i selskab med de to herrer bliver alt andet end kedeligt og mundlamt. Nærmere spontant, musikalsk og passioneret.

Tid, Pris, Sted:

17 november 2022 kl. 18.30

120 kr. (+ billetgebyrer) Billetter bestilles på billetto.dk: