marts, 2024

13mar18:3020:30ROCKGIGANTER OG MIKROBRYG: Kate Bush og Emily Brontë - Wuthering Heights18:30 - 20:30

Hun er en ener i rockhistorien – det skal handle om ingen anden end Kate Bush til Rockgiganter og mikrobryg den 13. marts.

Kate Bush var bare 19 ảr, da hun udgav sin nu legendariske debutsingle “Wuthering Heights” i 1978 og revolutionerede musikkens verden.

Inspirationen hentede hun i Emily Brontës romanklassiker Stormfulde højder fra 1847 om Catherine og Heathcliff – en vild og brutal historie om besættelse, kærlighed, hævntørst og død, skrevet af en menneskesky præstedatter på den engelske hede.

Kom med til et stemningsfuldt foredrag, hvor Anya Mathilde Poulsen fortæller om Wuthering Heights-universet, de to værkers fælles historie og de usædvanlige kvinder, der skabte dem. Glæd dig til et tryllebindende foredrag om to storslåede værker, der er tæt forbundne på tværs af 130 år.

Anya Mathilde Poulsen har blandet andet skrevet bøgerne Vilde kvinder, mørke toner – om køn og musik samt Feminint forstærket: Samtaler med kvindelige musikere. Derudover har hun erfaringen som radiovært og journalist med musik som stofområde i rygsækken.

Til Rockgiganter og Mikrobryg fortæller landets skarpeste musikformidlere om musikkens allerstørste navne. Volumeknappen bliver vredet godt rundt, når historierne udfolder sig i ord, billeder og musik på museet. Med til oplevelsen hører hver gang et godt glas øl, fra det ultralokale Musicon Mikrobryggeri, som brygger med håndkraft og høje mål for kvaliteten.

Tid, pris og sted

13. marts kl. 18:30-20.30

145 kr. (+billetgebyr)

Billetter købes via billetto.dk eller i RAGNAROCKs butik

RAGNAROCK, Rabalderstræde 16, Roskilde

Dørene til arrangementet åbner kl. 18.00.

(Onsdag) 18:30 - 20:30