april, 2022

28apr18:3020:30Rockgiganter og Mikrobryg - Bob Dylan - UDSOLGT18:30 - 20:30

Billedekreditering: Wikimedia, Xavier Badosa

Til Rockgiganter og Mikrobryg fortæller landets skarpeste musikformidlere om musikkens allerstørste navne. Volumeknappen bliver vredet godt rundt, når historierne udfolder sig i ord, billeder og musik på museets eventscene. Med til oplevelsen hører hver gang et godt glas øl, fra det ultralokale Musicon Mikrobryggeri, som brygger med håndkraft og høje mål for kvaliteten.

Det er næppe muligt at overvurdere den betydning, amerikanske Robert A. Zimmermann – alias Bob Dylan – har haft for populærmusikken sidens hans debut i 1962. Det var Dylan, som med pladerne “Bringing it All Back Home” og “Highway 61 Revisited” i ’65 viste, at rockens simple formsprog kunne kombineres med vildtvoksende, billedrige og intellektuelt udfordrende tekster – og rockmusikken har aldrig været den samme siden. Siden har Dylan udgivet knap tredive studieplader – inklusive et kreativt klimaks i midten af halvfjerdserne. Sidstnævnte vil være blandt nedslagspunkterne, når der inviteres på et strejftog i Dylans enestående værk og karriere. Og så skal vi naturligvis tale om livekunstneren Dylan, som har besøgt Danmarks utallige gange gennem den lange karriere – og som aftenens musikformidler, Espen Strunk, har fulgt tæt de sidste to årtier.

Espen Strunk er musikskribent, underviser, forfatter og foredragsholder, med en lang række musikforedrag i baggagen. Han er uddannet cand.mag. i litteraturhistorie og har været tilknyttet musikmagasinet GAFFA gennem en længere årrække.

KØB DIN BILLET HER.

28 april 2022 kl. 18.30-20.30