august, 2022

30aug18:3020:30(Udsolgt) Rockgiganter og Mikrobryg - Queen18:30 - 20:30

Til Rockgiganter og Mikrobryg fortæller landets skarpeste musikformidlere om musikkens allerstørste navne. Volumeknappen bliver vredet godt rundt, når historierne udfolder sig i ord, billeder og musik på museets eventscene. Med til oplevelsen hører hver gang et godt glas øl, fra det ultralokale Musicon Mikrobryggeri, som brygger med håndkraft og høje mål for kvaliteten.

Denne aften vil udødelige hits som ”Bohemian Rhapsody”, ”The Show Must Go On” og “Don’t Stop Me Now” brage ud af højtalerne på RAGNAROCKs eventscene, når det skal handle om et af de helt store bands I populærmusikkens historie.

Den britiske gruppe Queen, med Freddie Mercury i front, brød gennem den musikalske lydmur i 1973 med deres selvbetitlede album, og fik i løbet af få år skabt en stålfast international succes.

I et underholdende foredrag fuld af anekdoter, fakta, historier, billeder, videoklip og ikke mindst lyd fortæller aftenens musikformidler, Morten Nielsen, hele historien om bandet, som fortsat er blandt de mest populære livebands – og det på trods af, at det er over 30 år siden, at forsanger Freddie Mercury døde.

Det var i de helt tidlige teenageår, at Morten Nielsen faldt over Queens musik – dog et ganske behageligt fald ifølge ham selv, da det dannede grobund for en sund besættelse, som nu har varet i over 25 år. Vær med, når Morten fortæller den fascinerende historie om det legendariske band – fra starten i de tidlige 70’ere, over de store stadionkoncerter i 80’erne og helt frem til i dag.

Aftenens musikformidler og selvudnævnt Queennørd Morten Nielsen har været musikelsker hele livet. Mens de andre jævnaldrene i børnehaven sang med på Mester Jakob og Bim Bam Busse, var Mortens første favoritsang F.R. Davids words – og allerede som 7-årig begyndte han at samle på plader.
Passionen har ført til både job som DJ på diskoteker, og på radiostationer. Trangen til at fortælle om musikkens herligheder har så også ført til foredrag om så forskellige artister som Shu-Bi-Dua, Queen, Malk De Koijn og om Britpoppen.

Tid, pris, sted

30 august kl. 18.30

130 kr. (+ billetgebyrer) Billetter købes på billetto.dk

Dørene åbner kl. 18.15

Med i billetprisen hører én øl, sodavand eller vand pr. billet. I pausen vil der være mulighed for at købe vand i museumsbutikken.

Fotokredit: Carl Lender, Wikimedia, CC BY-SA 3.0

(Tirsdag) 18:30 - 20:30