juni, 2023

01jun18:3020:30Rockgiganter og Mikrobryg: The Police – Every Breath You Take18:30 - 20:30

Mere

Detaljer om arrangementet

Et foredrag om et af 80’ernes største bands og deres svanesang, mesterværket “Synchronicity”.

Til juni er det 40 år siden, The Police udsendte deres femte og sidste album, “Synchronicity”. Albummet rummede fire hitsingler, blandt andet klassikeren “Every Breath You Take” – en ofte misforstået sang om kærlighedens skyggesider.

“Synchronicity” var et yderst ambitiøst album fra Sting, Stewart Copeland og Andy Summers. Trioen havde allerede skabt deres egen stil, hvor pop, jazz, reggae og punk mødtes i en både klog og kropslig musikform. Samtidig var Stings tekstunivers mættet af litterære og kulturelle referencer, og sangene skildrede ofte mennesker og deres kærlighedsrelationer på en både barok og dysfunktionel måde.Thomas Ulrik Larsen vil kompetent vil lede os igennem en aften, hvor dette ikoniske hovedværks historie er i fokus.

Thomas Ulrik Larsen er født og opvokset i musikbyen Roskilde og er en af Danmarks mest erfarne og efterspurgte musikformidlere. Han var i mange år musikskribent for bl.a. Gaffa, Musikeren, Ud & Se, Politiken og svensk MM. Derudover er Thomas musikskolelærer, guitarist og sangskriver med fire album-udgivelser på cv’et under sit alias, Lysår. Han er bosat i Nordsjælland med sin familie.

Som en del af arrangementet kan du nyde en gratis øl fra det ultralokale Musicon Mikrobryggeri.

Tid, pris og sted

1. juni kl. 18:30-20.30

130 kr. (+billetgebyr)

Billetter købes via billetto.dk

RAGNAROCK, Rabalderstræde 16, Roskilde

Dørene til arrangementet åbner kl. 18.15.

(Torsdag) 18:30 - 20:30

Lokation