MUSEET FOR POP, ROCK OG UNGDOMSKULTUR

UNIKT ROSKILDE FESTIVAL-MERCHANDISE HOS RAGNAROCK

Af Mikkel Falk Møller

Læsetid: 1 min.

I forbindelse med RAGNAROCKs særudstilling ”Smattens Magi – 50 års aftryk af Roskilde Festival” sælger museumsbutikken en række unikke og eksklusive festivalmerchandise-varer, der kun kan købes på museet

Malene Knudsen viser nogle af de nye varer frem. Butikken er nu klar til at sælge festival-merch. Foto: Maria Louise Olsson/RAGNAROCK.

80er-farvede nylontasker, 25-års jubilæums-t-shirts fra 90erne, Converse-sko fra 00erne og kulørte tændstikæsker og klistermærker fra flere årtier ligger på rad og række i foyeren på museet RAGNAROCK. Alle varerne bærer det ikoniske Roskilde Festival-logo og er blot nogle få af de helt unikke festivalmerchandise-varer, som museets gæster og andre interesserede kan købe, når de besøger museet og den store særudstilling ”Smattens Magi – 50 års aftryk af Roskilde Festival”.

”For nogle år siden donerede Roskilde Festival en meget stor samling af materiale til RAGNAROCK, heriblandt en utroligt masse merchandise. Nu har vi så aftalt med festivalen, at vi må sælge det overskydende merchandise, som ikke skal indgå i samlingen, i vores museumsbutik og på vores webshop i forbindelse med særudstillingen. Det er kæmpe stort, og noget vi selvfølgelig er utroligt glade for”, fortæller Malene Knudsen, der er ansvarlig for administration og butik hos RAGNAROCK.

De særlige Roskilde Festival-varer sælges helt eksklusivt kun i museumsbutikken og webshoppen hos RAGNAROCK, og der er merchandise til salg fra næsten alle årene. Ifølge Malene Knudsen skal man også være hurtigt ude, hvis man vil sikre sig nogle af sjældenhederne: ”Det er nogle helt unikke varer, som kun findes i ganske få eksemplarer og i forskellige størrelser. Jeg er derfor helt sikker på, at der bliver rift om alle varerene.”

Originale festivalplakater

Ud over de mange merchandise-sjældenheder sælger RAGNAROCK og webshoppen også – som det eneste sted i verden – Roskilde Festival-plakater fra samtlige festivalår. Plakaterne med de forskellige bandnavne fra alle årene hænger side om side til udsyn på gallerigangen på RAGNAROCK, og man kan enten købe dem i genoptryk eller få fingrene i de helt originale plakater, der findes i et begrænset udvalg.

Specialdesignet festival lampe

Som en del af festivaludstillingen lancerer RAGNAROCK også i samarbejde med Roskilde Festival og designvirksomheden WUM signaturlampen ”Roskilde Festival x WUM”, der er en hyldest til The Orange Feeling – den særlige følelse af samhørighed, frihed og fællesskab, der hvert år opleves af tusindvis af mennesker på Dyrskuepladsen i Roskilde.

Den helt særlige orange festivallampe produceres i begrænset oplag lokalt i Roskilde-området, bl.a. i samarbejde med WUM’s faste underleverandører beliggende i henholdsvis Svogerslev og Greve. Som en del af den lokale produktion er der en særlig fokus på bæredygtighed.

Lampen med titlen ”Roskilde Festival x WUM” forhandles af RAGNAROCK og WUM i deres respektive fysiske butikker og webshops. En del af overskuddet fra salget af både lamper og merchandise går til Roskilde Festival

MODTAG ARTIKLER SOM DENNE DIREKTE I DIN INDBAKKE.

TILMELD DIG RAGNAROCK’S NYHEDSBREV

FLERE NYHEDER OG ARTIKLER

Poul Martin Bonde: Kashmirs vigtige bagmand

MUSEET FOR POP, ROCK OG UNGDOMSKULTUR Facebook-f Instagram Youtube Poul martin bonde – KAshmirs vigtigste bagmand 15.11.2024 Af: Karina Edlund Jensen Poul Martin Bonde, der stod Kashmir meget nær, tog en del billeder af bandet, da han besøgte dem under deres ophold ved Lake Tahoe. Billederne er en del af udstillingen om ”The Good Life”,…

Læs mere »

Vigtige privatfotos af Kashmir udstilles for første gang

MUSEET FOR POP, ROCK OG UNGDOMSKULTUR Facebook-f Instagram Youtube Vigtige privatfotos af Kashmir udstilles for første gang Tekst: Karina Edlund Jensen Fotos: Poul Martin Bonde, privatfotos I spot-udstillingen ‘The Good Life’ er det for første gang muligt at se et udvalg af de private billeder, som pladeselskabsmanden Poul Martin Bonde tog af bandet i løbet…

Læs mere »

Opkaldt efter fræk magasinforside

MUSEET FOR POP, ROCK OG UNGDOMSKULTUR Facebook-f Instagram Youtube Opkaldt efter fræk magasinforside 25.10.2024 Af: Karina Edlund Jensen Det var en magasinforside, der inspirerede Kasper Eistrup til navnet på Kashmirs megahit af et abum ‘The Good Life’. Billederedigering: Kristian Grøndahl /ROMU.  Albumtitlen ‘The Good Life’ er for længst blevet en klassiker i nyere dansk rockhistorie. Hidtil har…

Læs mere »

Kashmir

MUSEET FOR POP, ROCK OG UNGDOMSKULTUR Facebook-f Instagram Youtube KASHMIRS ‘THE GOOD LIFE’ VÆKKES TIL LIVE EFTER 25 ÅR 06.05.2024 ’The Good Life’ udstillingen kan opleves fra den 13. september på RAGNAROCK. Grafik: Dennis Reindau.  I år er det 25 år siden, at det danske rockband Kashmir udgav albummet ’The Good Life’, som blæste både…

Læs mere »

Historien bag musikken: Jesper Binzer

I ægteskabstermer fejrer de rubinbryllup. 40 år med kradsende kriser, langt hår og kreative processer i mange forskellige tempi. 2024 er et jubilæumsår for D-A-D, der er gamle nok til at være kommet på museum. Jesper Binzer fortæller om at finde sig til rette med nostalgien, selv om man er ramt af fremtids-tourette.

Læs mere »

Historien bag musikken: Johnny Reimar

Dukker der en tyrolerhat eller en smølf op på nethinden, når man tænker på Johnny Reimar, så er det ikke et forkert billede. Men det er langt fra hele historien om en af dansk musiks helt store stjerner. Johnny Reimar har produceret musik for nogle af de største danske navne, solgt millioner af plader og boet på hotel med Rolling Stones.

Læs mere »

Historien bag musikken: Anne Dorte Michelsen & Maria Bramsen

Den ene drømte om at lave en soloplade og leve af musikken. Den anden tog til audition for at fordrive tiden med et eller andet, mens hun fandt ud af, hvad hun ville. Drømmene og ambitionerne var vidt forskellige, men Anne Dorte Michelsen og Maria Bramsen fandt sammen og skabte nogle af 80’ernes og 90’ernes allerstørste hits.

Læs mere »
X